Jak schudnąć po ciąży – 6 prostych porad

Utrata wagi po ciąży może być trudna dla niektórych kobiet. O ile w czasie porodu i pierwszego tygodnia bardzo szybko ubędzie kilka kilogramów, to pozbycie się pozostałej, nadmiarowej tkanki może przysporzyć nie lada problemów. Istnieje kilka rzeczy, które możesz zrobić aby przyspieszyć ten proces i uczynić go nieco łatwiejszym.

1. Przyjmuj mniej kalorii niż spalasz. Jest to podstawowa koncepcja odchudzania niezależnie od tego czy urodziłaś dziecko czy nie. Choć w czasie opieki nad noworodkiem ciężko może być wygospodarować czas na ćwiczenia, to każda forma ruchu, która zwiększy tętno, pozwoli Ci zgubić szybciej zbędne kilogramy. Sprzątanie podczas zabawy lub drzemki dziecka możesz potraktować także jako rodzaj ćwiczeń. Najważniejsze jest jednak abyś stosowała dobrze zrównoważoną dietę pełną warzyw, chudego mięsa i produktów pełnoziarnistych.

2. Karm piersią jeśli to możliwe. Choć badania są sprzeczne czy karmienie piersią rzeczywiście pomaga kobietom schudnąć po ciąży to w Twoim przypadku może się okazać że ta metoda jest skuteczna. Matki karmiące piersią wykazują tendencje do spożywania większej ilości kalorii, więc uważaj co jesz aby upewnić się że nie przytyjesz. Jeżeli odciągasz mleko zamiast karmić to dalej powinnaś być wstanie czerpać z tego metaboliczne korzyści choć badania nie są w tym przypadku jednoznaczne.


3. Uważaj na przekąski. Jeżeli jesteś zmęczona opieką nad dzieckiem łatwo po porostu chwycić jedzenie, które jest właśnie pod ręką. Zamiast sięgać po paczkę chipsów lub kubełek lodów powinnaś spróbować czegoś bardziej zdrowego ale równie sycącego. Owoce, marchew, musli, batony zbożowe, orzechy, krakersy pszeniczne, niskotłuszczowy ser czy jogurt są stosunkowo łatwe do przygotowania a zadbają o naszą sytość w bardziej bezpieczny sposób. Jeżeli masz trochę czasu możesz przygotować sobie porcje jedzenia na zaś. Pozwoli Ci to chwycić coś zdrowego do zjedzenia gdy będziesz bardziej zajęta.

4. Śpij kiedy potrzebujesz. Może być trudno znaleźć czas na drzemkę ale to pozwoli Ci przywrócić energię, zregenerować siły i „nareperować” organizm po ciąży włączając w to utratę zbędnych kilogramów. Ponadto spanie gdy jesteś zmęczona pomaga obniżyć poziom kortyzolu, hormonu stresu, który może utrudniać odchudzanie.

5. Znajdź jakieś zajęcia które będą rozrywką dla dziecka a Tobie dadzą możliwość aktywności fizycznej. Może to obejmować bujanie się z dzieckiem na plecach, tańczenie z nim w ramionach. Nosząc dziecko w specjalnym nosidełku lub plecaku dodasz sobie kilka kilogramów, które wpłyną na większe zużycie energii a maleństwu dadzą możliwość do poznawania świata i ciekawego spędzenia czasu blisko mamy.

6. Znajdź grupę wsparcia dla mam. To może być jakaś zorganizowana grupa pod okiem specjalistów lub po prostu grupa kobiet mających małe dzieci w Twojej okolicy, które będą mogły wymieniać się doświadczeniami i wspierać się nawzajem. Inne kobiety mogą pomóc utrzymać motywację i koncentrację na celu jakim jest utrata wagi.

This entry was posted in Ciąża, Odchudzanie, Porady and tagged , , , . Bookmark the permalink.