Jak walczyć z nadwagą i otyłością?

  • zmień tryb życia na bardziej aktywny,
  • spożywaj mniej kalorii, ale jednocześnie nie głódź się. Podczas odchudzania się, nie możesz odczuwać dotkliwego głodu, ani wyczerpania nerwowego,
  • odchudzając się nie możesz doprowadzić do niedoborów pokarmowych! Dieta powinna dostarczać odpowiednią ilość składników odżywczych (białka, tłuszczu, węglowodanów), witamin i soli mineralnych.
  • ogranicz spożywanie tłuszczów, zwłaszcza z produktów zwierzęcych,
  • białka należy spożywać w ilości ok. 1.5 g/ kg masy ciała. Produkty zawierające białko pełnowartościowe pochodzenia zwierzęcego, jak: mleko, sery, mięso, wędliny, jaja powinny znajdować się w trzech głównych posiłkach,
  • owoce i warzywa są źródłem witamin i składników mineralnych. Jedz ich dużo! Najwięcej w postaci surówek. Cenne owoce raju- czyli jabłka- zawierają pektyny, które mają zdolność wiązania toksycznych metali ciężkich oraz zapobiegają przedwczesnym zmianom miażdżycowym,
  • dużo jedzenia a mało kalorii dostarczają produkty bogate w błonnik pokarmowy, takie jak: warzywa i owoce, pieczywo razowe, otręby, chleb chrupki,
  • tłuste zawiesiste zupy zastąp sokiem owocowym lub warzywnym,
  • jadaj mniej ale, ale regularnie i częściej, najlepiej 4-5 razy w ciągu dnia,
  • nie dojadaj między posiłkami,
  • spożywaj potrawy przyrządzone metodą: gotowania w wodzie i na parze, duszenia bez tłuszczu, pieczenia w folii, pergaminie lub w garnkach kamionkowych (bez tłuszczu), opiekania na ruszcie i rożnie.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Nadwaga, Otyłość, Porady | Tagged , , , | Leave a comment

Otyłość i nadwaga

Otyłość i nadwagaNa co dzień, wtedy gdy mówimy o nadmiernej masie ciała, posługujemy się dwoma pojęciami: nadwaga i otyłość. W istocie pojęcia te nie są jednoznaczne. Nadwaga jest to nadmierna masa ciała w stosunku do przyjętych norm zależnych od wieku, wzrostu i budowy ciała i jest to jak gdyby pierwszy krok do otyłości. Otyłość natomiast jest to już choroba ogólnoustrojowa, spowodowana bardzo dużą nadwagą. Dla mężczyzn tkanka tłuszczowa stanowi 20%, gdy jednak jej wartość wzrośnie i będzie stanowiła 25% masy ciała, będzie to już otyłość. Zaś u kobiet tkanka tłuszczowa wynosi 24% masy ciała, a otyłość zaczyna się, gdy jej ilość wzrośnie do 30%. Generalnie duża nadwaga równa się otyłości.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Nadwaga, Otyłość, Porady | Tagged , , | Leave a comment

15 zdrowych nawyków kontrolowania wagi

jedz pięć posiłków dziennie – zaplanuj swoje zajęcia tak, żeby jadać regularnie co 2 – 3 godziny, wtedy organizm nie będzie odkładał tkanki tłuszczowej. Posiłki muszą być niewielkie – nie najadaj się do syta. Nie zapominaj o śniadaniu – jego podstawą powinien być biały ser lub chuda wędlina. Staraj się jeść pięć niewielkich posiłków dziennie, ostatni spożyj trzy godziny przed snem.

zapomnij o fast foodach – przyrządzaj swoja własną wersję tych lubianych przez większość ludzi potraw w domu. Tłuste mielone mięso zastąp kawałkiem piersi kurczaka, indyka lub schabem. W zapiekankach ogranicz ilość kalorycznych dodatków i ni używaj za dużo sera. Frytki przygotuj bez tłuszczu w piekarniku.

nie jedz potraw smażonych i w panierkach – chłoną one tłuszcz jak gąbka. Potrawy przyrządzaj piekąc, dusząc, gotując i na parze. Jeśli już zdecydujesz się na smażenie, to używaj patelni teflonowej i małej ilości zdrowego tłuszczu.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Odchudzanie, Porady | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Jak pozbyć się obwisłych fałd po odchudzaniu?

Jeśli masz zamiar rozpocząć w najbliższym czasie odchudzanie, przeczytaj koniecznie, na co musisz zwrócić uwagę, by wiszące fałdy skóry nie były smutną pamiątką po puszystym ciałku.

1. Dobra dieta to taka, podczas której chudniesz od 0.5 do 1 kilograma tygodniowo.

2. Nie usuwaj całkiem tłuszczów ze swojej diety.

Tłuszcz zawarty w rybach morskich i orzechach zapewni uczucie sytości na dłużej a jednocześnie odżywi Twoją skórę.

3. Podczas diety wypijaj przynajmniej 1.5 litra wody mineralnej dziennie.

Woda nie zawiera w ogóle kalorii i tłumi uczucie głodu. Pozwala na pozbycie się toksyn, dlatego powinno się jej wypijać około 1,5 l dziennie. Stosując dietę odchudzającą, nie możesz zapomnieć, że Twój organizm musi być nawodniony. Należy pić co 1-2 godziny przynajmniej szklankę wody.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Odchudzanie, Porady | Tagged , , , | Leave a comment

Jak schudnąć po ciąży – 6 prostych porad

Utrata wagi po ciąży może być trudna dla niektórych kobiet. O ile w czasie porodu i pierwszego tygodnia bardzo szybko ubędzie kilka kilogramów, to pozbycie się pozostałej, nadmiarowej tkanki może przysporzyć nie lada problemów. Istnieje kilka rzeczy, które możesz zrobić aby przyspieszyć ten proces i uczynić go nieco łatwiejszym.

1. Przyjmuj mniej kalorii niż spalasz. Jest to podstawowa koncepcja odchudzania niezależnie od tego czy urodziłaś dziecko czy nie. Choć w czasie opieki nad noworodkiem ciężko może być wygospodarować czas na ćwiczenia, to każda forma ruchu, która zwiększy tętno, pozwoli Ci zgubić szybciej zbędne kilogramy. Sprzątanie podczas zabawy lub drzemki dziecka możesz potraktować także jako rodzaj ćwiczeń. Najważniejsze jest jednak abyś stosowała dobrze zrównoważoną dietę pełną warzyw, chudego mięsa i produktów pełnoziarnistych.

2. Karm piersią jeśli to możliwe. Choć badania są sprzeczne czy karmienie piersią rzeczywiście pomaga kobietom schudnąć po ciąży to w Twoim przypadku może się okazać że ta metoda jest skuteczna. Matki karmiące piersią wykazują tendencje do spożywania większej ilości kalorii, więc uważaj co jesz aby upewnić się że nie przytyjesz. Jeżeli odciągasz mleko zamiast karmić to dalej powinnaś być wstanie czerpać z tego metaboliczne korzyści choć badania nie są w tym przypadku jednoznaczne.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Ciąża, Odchudzanie, Porady | Tagged , , , | Komentowanie nie jest możliwe

10 prostych porad skutecznego odchudzania

Utrata wagi stała się jednym z największych zmartwień dla większości ludzi w dzisiejszym świecie.

I nie tylko, że go potrzebują szybkie, szybkie porady utrata masy ciała?

Pozbycie się nadwagi może być bardzo trudne, zwłaszcza, gdy masz nadmiar kilogramów do wyeliminowania. Istnieje sporo fad diety w branży fitness jednak nie są odpowiednie, gdyż może to mieć wpływ na zdrowie w perspektywie długoterminowej. Fad diety przewidują jedynie krótkoterminowych rezultatów i nie są wysokie szanse pozyskania na wadze więcej niż wcześniej.

Jeśli jesteś naprawdę chętnie wiedzieć, jak stracić tłuszczu z brzucha i pozbyć się całego tłuszczu to istnieją pewne wskazówki i diety, które mogą posłużyć w celu sprawdzenia szybkich rezultatów. 10 skutecznych porad dla szybkiej utraty wagi zostały podane poniżej.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Porady | Tagged , , , , | Komentowanie nie jest możliwe

Jak stracić 10 kg w tydzień

Witam, chciałabym opowiedzieć wam moją historię. Nazywam się Jane Lasowska i mieszkam w USA. Wierzę, że jestem mądrą i rozsądną kobietą, dlatego z zasady nie przesadzam. Teraz mogę powiedzieć na pewno, że wyglądam świetnie jak na mój wiek (37 lat). Jak do tego doszłam? Pewnego dnia spojrzałam w lustro i zdał sobie sprawę muszę coś zmienić. Pierwszy punkt w mojej wyimaginowanej liście było stracić dziesięć kilogramów. Nie mogę powiedzieć, że wyglądał nieatrakcyjnie. Chciałem poczuć się lepiej i wyglądać młodziej.

Próbowałem poszukiwania źródeł internetowych, ponieważ moim celem było stracić 10 kilogramów na tydzień i mieć świeży i młody wygląd. Wiem, jak ważne jest, zwłaszcza dla kobiety, aby uzyskać dzienną normę witamin, węglowodanów i białek. I nie będzie do powstrzymania się od nich. Musiałem więc zrównoważonej diety.

Ja też założyłem własny plan i nie mam zamiaru rezygnować z niego. Wyciągnąłem się w garść i powiedział zdanie, że muszę to zrobić. To jest jak moja osobista ścieżka, jak schudnąć 10 kg na tydzień zaczął. Udało mi się w moich inspiracjach, a teraz, kiedy już udało się schudnąć, chcę podzielić się moim doświadczeniem z innymi kobietami, które chcą same i nie ma wystarczającej woli, odwagi, czy cokolwiek to jest, aby rozpocząć.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Odchudzanie | Tagged , , , , | Komentowanie nie jest możliwe

Schudnąć 10 kg w miesiąc. Czy to możliwe?

Utrata 10 kilogramów w ciągu miesiąca jest bardzo realne. W rzeczywistości, większość dietetyków zaleci uczynić ten swój cel utraty wagi, ponieważ pozwala schudnąć w zdrowym tempie. Jeśli chcesz stracić 20 lub 30 kilogramów w miesiąc, być może trzeba iść na ekstremalne lub bardzo intensywny reżim treningowy, który może być szkodliwy dla zdrowia. Utrata 10 kilogramów w ciągu miesiąca nie wymaga, aby prowadzić bardzo ograniczającą tryb życia, a także sprawia, że łatwiej jest utrzymać zdrową wagę.

Dlaczego jest to, można stracić 10 funtów miesięcznie?

Według Amerykańskiego Stowarzyszenia Walki z Otyłością, stracisz 2 kg na tydzień jest z powodzeniem można wyciąć 1000 kalorii codziennie. Oznacza to, że wystarczy tylko obniżyć 8.000 kalorii co tydzień, aby stracić 10 kilogramów miesięcznie. Ten cel utraty wagi można osiągnąć poprzez ścisłą dietę samodzielnie lub połączenie umiarkowanej diety i codziennego programu ćwiczeń.

Przejdź do całego artykułu

Posted in Odchudzanie | Tagged , , , , | Leave a comment